torsdag 16 februari 2012

Michigans guvernör Rick Snyder endorsar Romney

Michigans ganska nytillträdde republikanske guvernör Rick Snyder endorsade idag Mitt Romney som republikansk presidentkandidat, där han i följande opinionsartikel i Detroit News bland annat skriver:

Our next president must understand how markets work and know how to get our nation back on track. Mitt Romney is the man for the job.


Han betonar sedan det faktum att nationen aldrig valt någon president född och uppvuxen i Michigan - men Mitt Romney föddes i Detroit och hans far var delstatens guvernör. Snyder fortsätter sedan och betona att Romney inte är någon karriärpolitiker utan till skillnad från de andra kandidaterna har en lång erfarenhet som affärsman.

Därefter förklarar han hur Michigan nu äntligen börjat komma på fötter igen, men det kan inte sägas om Washington DC - och just därför behövs Romney för att fixa problemen:

Washington is not on a sustainable course. Mitt Romney will change the direction.


Han avslutar lite senare:

The country can't afford to do business as usual. It's time for collaboration, fiscal courage and innovation to take root in Washington. Given his accomplishments, background, character, experience, ideas and intellect, Mitt Romney has what it takes to build a foundation for America's success in this global economy.

I hope all Michiganians will join me in supporting the candidacy of this favorite son of our great state.


Michigan går till val den 28 februari, och det här är ett viktigt endorsement i en viktig primärvalsstat.

Källa: Detroit News

Se även tidigare inlägg:

Mitt Romneys hundproblem 20120215

Romney vinner Maine och CPAC:s Straw Poll 20120211

CPAC 2012 - del 9: Mitt Romney 20120211

Inga kommentarer: