fredag 14 oktober 2011

Anita Perry gnäller över kritiken mot maken

Anita Perry - hustru till Rick Perry, som också varit en stor om inte den främsta faktorn till Rick Perrys presidentkampanj - gnällde igår över hur hennes make blivit behandlad av media och av det republikanska partiet. Hon kritiserade också såväl Herman Cain och dennes 9-9-9-plan, som Barack Obama. Ta en titt - det låter synnerligen gnälligt:

Visit msnbc.com for breaking news, world news, and news about the economy



Jag gillar Rick Perry desto mer jag läser om och lyssnar på honom. Och jag är ganska säker på att han skulle bli en bra president. Inte lika bra som sin företrädande republikanske president/guvernör (W), men mycket bättre än de flesta (såväl demokrater, som republikaner som svenskar) idag tycks förstå. Rick Perry har inte skramlat ihop något hastverk till kampanjprogram utan har några mycket grundläggande principer som gör honom till en tydligare politiker än de flesta andra republikaner i denna kampanj. De saker han sagt under presidentdebatterna, som han kritiserats för, har heller inte varit dåliga utan tvärtom - bra saker republikanerna borde implementera rakt av, vissa saker i rent praktiskt avseende (hans syn på barn till illegala invandrare är mycket sund) och hans syn på cancer (där staten naturligtvis har ett visst ansvar) var också det en vettig sådan, även om sättet att lagstifta saken med en exekutiv order förstås kan ifrågasättas.

Däremot är han ingen överdrivet bra debattör - men det gör honom inte dålig som politiker, och han har många fler meriter än såväl Mitt Romney, som Herman Cain etc att visa upp.

Med det sagt är Anita Perrys uttalanden såväl löjligt småsinta, som ytterst gnälliga. Och den nivå av kritik som nu drabbar Perry fanns måhända inte under guvernörsvalen i Texas, men tillhör de nationella primärvalen - något Perry med hustru inte är de första att utsättas för. Jag gillar Rick Perry, men kan utifrån klippet ovan inte säga om jag vet om jag skulle vara någon större fan av Anita Perry som First Lady.

Se även tidigare inlägg:

GOP-debatten i New Hampshire 20111012

Inga kommentarer: