torsdag 26 juni 2008

Bloggen börjar sacka efter...

Den här bloggen höll under primärvalet en väldigt hög kvalité med nästan dagliga såväl nyhetsrapporteringar som kommentarer till dessa - i nästan samma klass som de allra bästa svenska USA-bloggarna. Nu över sommaren har dock varken du eller jag rapporterat på samma dagliga sätt om mängder av oväsentliga detaljer som andra bloggare nämner, som kanske inte är så viktiga, men som likväl givetvis bör rapporteras i en blogg som vill följa presidentvalet närgånget. Hoppas vi kan bli mer aktiva framåt hösten igen.

Men den här bloggen har i alla fall lärt oss en hel del. Nästa blogg kan vi kanske göra allmänt tillgänglig och strukturera lite bättre. Gör vi det, så lär vi kunna blogga i full klass med de allra bästa svenska USA-bloggarna.

2 kommentarer:

Erik sa...

Du har rätt i att bloggen börjat sacka efter även om jag tycker att det verkar som att det mest är jag, och inte du, som har börjat sacka. En viktig anledning till detta är dock att jag varit på semester.

En annan viktig anledning är också att det är sommar och att jag tror även att presidentvalet hos många, åtminstone hos mig, gått in i ett lite lugnare skede nu efter att Obama vunnit. Intensiteten kommer förmodligen dock att öka ju närmare valet vi kommer.

Ronie Berggren sa...

Ja, så är det nog. Men vi får försöka komma igång igen; men den här bloggen är likväl väldigt bra. Men inte lika bra som de bloggar vi länkar till - de är mer aktiva än oss. Dock kan jag inte säga att jag tycker att de drar lika många egna slutsatser som vi gör - de rapporterar mest andras slutsatser.