onsdag 7 maj 2008

Jag endorsar Clinton

Jag har således dragit slutsatsen att jag förmodligen hellre vill se Hillary som Demokraternas presidentkandidat. Dels därför att jag tror att McCain får det lättare mot Hillary, och dels därför att om Demokraterna nu skulle vinna valet i höst så vet man åtminstone relativt väl vad för slags politik Hillary kommer att föra. Som person gillar jag Obama bättre än Hillary, men hans åsikter vet jag alldeles för litet om. Dessutom är Obama en joker - dvs, han skulle kunna göra saker som man inte förväntat sig, te x gå på Al Gores linje (de två är vänner, och Gore kommer säkert att lägga sin superröst på Obama). Dessutom gillar många svenskar Obama, vilket gör att jag än mindre vill att han ska vinna. Således endorsar jag alltså härmed Hillary Clinton i förhoppning om att hon blir Demokraternas kandidat.

Inga kommentarer: